26 kwietnia 2019

Jak przekierować bloga z blox.pl na nowy adres?

Moja migracja bloga, którą niedawno opisałem, zakończyła się już dwa tygodnie temu, poprawiłem wszystkie linki i wstawiłem ilustracje.

Agora udostępniła niedawno blogerom narzędzie, które powinno zadziałać już za parę dni, po zamknięciu blox.pl. Dzięki niemu wejście na stary adres bloga ma pokazać informacje o nowym adresie, podanym przez blogera. Jak go ustawić?

Należy zalogować się na swoje konto: https://konto.gazeta.pl.
W zakładce "Usługi" znajdziesz link "Ustaw informację o nowym adresie bloga". Pokaże ci się formatka do wprowadzania nowego adresu (a jeśli masz kilka blogów, to będzie kilka zestawów pól do edycji i klawiszy). Wpisujemy nowy pełny adres URL (najlepiej skopiować z przeglądarki) i klikamy przycisk "Zapisz". I gotowe! na górze bloga pojawi się informacja, że blog przeniósł się w nowe miejsce, oraz będzie podany jego nowy adres. Ta usługa ma działać do końca listopada 2019.

Jak to wygląda dla mojego bloga:

Miło również, że zaadresowano chociaż potrzeby osób, które przenosiły się na Wordpress-a: powstał wreszcie cały poradnik, jak przenieść zawartość razem z zasobami graficznymi. Dostępny jest on pod linkiem TUTAJ. Jedna uwaga - przenoszone pliki graficzne powinny mieć nazwy pisane małą literą, zarówno na blogu, jak i na dysku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz