Na blogu od dawno mało pisze o fintechach, a jeśli już, to pojawiające się informacje nie są zbyt budujące. A to kolejna z nich. Dotyczy fintechu wydającego kartę Curve, której używam, a która działa jak "przejściówka" do innych kart. Więcej informacji o niej znajdziecie na blogu pod tagiem Curve.
Jedną z zalet karty był program typu cashback o nazwie Rewards. Pozwalał on uzyskać punkty (zwrot 1% wydatków) w kilku wybranych sklepach, ich pełna lista była coraz szersza.
Niestety, to się zmienia. Program Rewards zostanie zamknięty. Kilka portali poświęconych fintechom o tym niedawno pisało, natomiast informacja ta nie jest widoczna na głównej stronie Curve. Wyświetla się za to forumowiczom Curve Community i dlatego mogę ją potwierdzić.
Curve informuje, że nie standard działania usługi nie jest satysfakcjonujący i nie taki, na jaki zasługują klienci. Dlatego program zniknie z oferty dla klientów obszaru europejskiego (EEA) od 9 marca 2023. Otrzymane punkty zachowują ważność, gdy wygasną, zniknie zakładka Rewards.
Ale są i wyjątki. Użytkownicy kart Back i Metal będą mogli korzystać z programu z węższym wyborem firm-sklepów.
Ponadto poinformowano, że celem Curve jest uruchomienie podobnego (w domyśle lepszego) programu w przyszłości.
Mój komentarz jest taki: działanie usługi prawdopodobnie nastręczyło trudności w weryfikacji, co komu się należy. Program w ostatniej fazie miał bardzo szeroką gamę sklepów, w tym były i obecne sieci w Polsce, jak Stokrotka i Biedronka. Widać też, że Curve nie potraktował wszystkich klientów jednakowo; strefa EEA nie obejmuje Wielkiej Brytanii. Jest to nieprzyjemna segregacja, i stąd moje domysły, że za decyzją stoją czynniki kosztowe. Jest to druga decyzja tego typu w Curve. Mam jeszcze nadzieję, że przyjdą lepsze czasy i fintechy znów ponowią ekspansję.
Klienci mogą też czuć się mniej stratni, gdy rozejrzą się po istniejących programach cashback oraz programach afiliacyjnych. Dołączenie do nich może częściowo rekompensować stratę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz