5 stycznia 2019

Jak działa TransferGo? Kod promocyjny na 10 GBP

Ostatnia aktualizacja 15 grudnia 2019. Jeśli wpis ten skusi Cię ze względu na nagrodę, to przypominam o prostej promocji na karty Curve z nagrodą 5 GBP opisaną TUTAJ

Co to jest TransferGo ?

TransferGo to aplikacja do przelewów (stąd słowo transfer) pieniędzy poza granice kraju. Choć nie ma ograniczenia na przelewy krajowe, to ideą aplikacji było umożliwienie przelewów środków, także z przewalutowaniem, za granicę.

Dawniej wiele osób korzystało z takich instytucji jak Western Union czy MoneyGram, by zlecić szybszy przelew z odbiorem pieniędzy w gotówce. Było to bardzo drogie i wcale niekoniecznie szybsze. W dobie mobilnych banków, kart i fintechów jest to przestarzałe podejście.

TransferGo oferuje kilka trybów przelewów, które różnią się tempem przekazywania pieniędzy. Podstawowy przelew jest bezpłatny, dostawa na drugi dzień to 0,99 GBP oraz dodatkowy koszt marży przewalutowania, która może wahać się w granicach 0-2,2%. Dla niektórych krajów aplikacja oferuje przelewy nawet w 30 minut, ale tu cena zależy od kwoty, kraju i znowu można spodziewać się marży na przewalutowaniu. A do wyboru mamy 47 krajów! Na liście krajów docelowych nie brakuje krajów europejskich, USA, RPA, Meksyku, Australii, Ukrainy... Podstawowy przelew zajmuje 2 dni za wyjątkiem niektórych krajów, gdzie zlecenie może się wydłużyć o 1 dzień (to Australia, Bułgaria, Czechy, Hongkong, Izrael, Kanada, Meksyk, Szwajcaria, RPA, USA).

Aplikacja niejako narzuca w wielu wypadkach przewalutowanie (waluta wysyłana powinna być zgodna z krajem nadawcy, a odbierana - odbiorcy, jedynie dla UK dopuszczalne są GBP i EUR). Kursy stosowane przez aplikację są bardzo korzystne, uważam, że zbliżone do kursów międzybankowych, a wiele użytkowników twierdzi, że spreadu nie ma.

Można powiedzieć więc, że jest tanio,zdecydowanie taniej niż w banku albo wspomnianych firmach od transferów - choć nie jest to jedyna opcja bezpłatnego przelewu, o czym za jakiś czas napiszę.

Transfery można zlecać także w ciężar karty płatniczej, ale ta opcja kosztuje dodatkowo 0,5% kwoty przelewu dla podstawowej usługi (w szybszych opcjach jest już w cenie usług). Podstawowy przekaz zlecicie wiec bezpłatnie, ale potem trzeba przelać kwotę na rachunek wskazany przez aplikację TransferGo wraz z tytułem przelewu identyfikującym płatność i czekać. Po zasileniu TransferGo automatycznie przeleje pieniądze dalej zgodnie ze zleceniem.

Jak to się dzieje, że tak szybkie przelewy są możliwe? Trochę na takiej zasadzie jak działa u nas BlueCash - TransferGo ma rachunki w wielu bankach w różnych krajach i bilansuje ich stan. Gdy robisz wpłatę na rachunek tej firmy, ona może kupić walutę w docelowym kraju i z użyciem krajowego systemu płatności uznać rachunek odbiorcy. Przy dużej masie przelewów w obie strony TransferGo nawet nie musi kupować i sprzedawać walut, wymiana zachodzi wewnętrznie po rynkowych kursach.

Czy to bezpieczne?

TransferGo ma mnóstwo pozytywnych opinii i niemal 5 gwiazdek w serwisie TRUSTPILOT. Nie jest to jednak bank i nie podlega gwarancjom dot. depozytów. Naprawdę duże kwoty wolałbym jednak przelewać z użyciem banku.

Jest promocja - dają 10 GBP!

W ramach promocji polecający i nowy klient firmy może otrzymać 10 GBP za rejestrację oraz wykonanie pierwszego przelewu międzynarodowego o wartości min. 50 GBP w ciągu pierwszych 30 dni. Nagroda w promocjach bywała wyższa. Regulamin promocji znajduje się TUTAJ.

Ważne. Z końcem listopada 2019 zmieniono warunki promocji. TransferGo w związu z tym może odmówić wypłaty nagrody, gdy jej podstawą są przelewy z/na karty prepaid, ale i do wystawców kart prepaid takich jak Revolut, Monese, N26 i innych. Wyłączenie dotyczy też przelewów na własne rachunki. Prawdopodobnie TransferGo rozpoznaje na podstawie numeru rachunku i kodu SWIFT takie fintechy, a przynajmniej ich rachunki brytyjskie. Regulamin zawiera też zapis, że firma może odmówić nagrody "jeśli podejrzewa, że przyjaciel z polecenia zrobił przelew bez intencji korzystania z serwisu, tylko użył raz, po to, by zyskać bonus ("if we suspect that a referred friend has no real intention in using our service and used our service only once with the aim to get a Bonus"). To zabezpieczenie przed łowcami promocji, "wyjadaczami wisienek", dlatego jako pierwszy przelew bezpieczniej jest wskazać inną kwotę niż okolice 50 GBP.

Opowiem krótko, jak zrobić przykładowy przelew. Należy posłużyć się albo aplikacją na telefon, albo stroną internetową TransferGo TUTAJ. Ja skorzystałem z tej drugiej opcji.

Najpierw rejestrujemy się na stronie TransferGo jako nowy użytkownik. Jest to bardzo proste, można skorzystać z rejestracji podając mail i hasło, ale też poprzez logowanie na konto Facebook lub Google. Przy tym należy pamiętać o podaniu kodu referencyjnego, aby otrzymać nagrodę.

Ten kod to: STOPAZWROTU

Dalej korzystamy z opcji Ustawienia i wypełniamy swoje dane osobowe zgodnie z dowodem - będzie to potrzebne do weryfikacji. Podaje się także maila oraz nr telefonu, co ułatwia uzyskanie informacji zwrotnych o wykonaniu przelewu. Po zleceniu przelewu nie można edytować kluczowych danych i jakakolwiek lipa się tu mści.

Weryfikacja z użyciem dokumentów teoretycznie konieczna jest dopiero przy drugim przelewie lub przelewie na kwotę powyżej 900 funtów, jednak namawiałbym Was do zrobienia jej na początku. W ten sposób będziecie mieć pewność, że Wasze dane są sprawdzone i nie spotka was niespodzianka podczas realizacji przelewu. Aplikacja bowiem dokonuje kontroli danych i może wstrzymać nawet pierwszy przelew, gdy któraś z danych wyda się podejrzana. W takiej sytuacji należy dokonać weryfikacji, by dokończyć realizację przelewu.

Jak wykonać weryfikację?
Jest to opcja w aplikacji w menu w prawym górnym rogu. Na starcie warto mieć gotowe zdjęcia obu stron dowodu osobistego, prawa jazdy albo zdjęcie strony paszportu z naszymi danymi. Aplikacja poprosi o te pliki lub będzie sugerować zrobienie zdjęcia. Ja skorzystałem ze skanu dowodu, jaki wykonałem przy innej okazji. Wysłałem najpierw pierwszą stronę, potem drugą - aplikacja prowadzi tu za rękę. Następnie musiałem zrobić własne zdjęcie używając wbudowanej kamery. ​ Całość danych trafia do przetwarzania i czasem aplikacja marudzi na jakość zdjęć, ale nie musicie się tym przejmować - w razie czego wszystko sprawdzi człowiek. Dlatego cały proces może zająć tylko 5 minut, a może nawet 1-2 dni robocze. Po udanej weryfikacji opcja ta w aplikacji wyświetla jej stan tak:

Po weryfikacji otrzymałem także komunikat o przyznaniu mi kodu DANEOK, który obniża cenę płatnego przelewu do 0 zł. Nie jestem jednak pewny, czy ta część promocji będzie działać nadal w 2019 roku.

Ale wracamy do promocji i drugiego warunku: przelewu na minimum 50 GBP. Zlecamy w aplikacji przelew międzynarodowy. Uwaga: to nie może być przelew pomiędzy dwoma krajami w strefie euro, nowe warunki promocji wymagają przewalutowania. Postanowiłem więc zlecić przelew Polska - Wielka Brytania na 250 zł, co po przeliczeniu lekko przekroczyło 50 funtów.

Przechodzimy dalej, by podać dane odbiorcy. Mogą one zostać zapamiętane, co ułatwia realizację kolejnych przelewów na to samo konto:

Jako rachunek odbiorcy wskazałem swój rachunek w GBP,, podawany jako dwie informacje: tzw. kod bankowy i konto/rachunek. Ten kod banku, nazywany też sort code, to brytyjski rodzaj numeru banku, działający jak numer kierunkowy. Mogłem też zamiast tych dwóch danych podać pełny IBAN, co o tyle uznaję za lepsze, że zawiera on na pewno cyfry kontrolne. Ale że zdecydowałem się na od bankowy i konto, to sprawdziłem dane dwa razy, co i Wam radzę. Błędy byłyby trudne do odwrócenia. Na podsumowaniu można dodatkowo podać cel płatności.

Aplikacja po zleceniu poprosiła o zasilenie swojego rachunku w Polsce (z numeru wywnioskowałem, że to PKO). Zleciłem przelew wieczorem, podając w tytule symbol TG87.... itd i po prostu czekałem na informacje. Następnego dnia poinformowano mnie mailem o otrzymaniu pieniędzy, o ich wysyłce, ale na pojawienie się na rachunku docelowym musiałem czekać jeszcze dwa dni.

Jeszcze zanim przelew doszedł, w aplikacji na stronie "Zaproś i zarabiaj" (https://my.transfergo.com/pl/user/referrals) po prawej stronie pojawił się przycisk z zachętą do odebrania pieniędzy, co skwapliwie uczyniłem, wskazując do wypłaty rachunek w funtach w Revolut (w Revolut kod bankowy, nr konta widoczne są po przejściu na kwotę salda rachunku w funtach, a potem na "Szczegóły". W moim przypadku kod bankowy to 04-00-75). Oczywiście, nie ma przeszkód, by polecać aplikację znajomym i otrzymywać wielokrotnie kolejne nagrody, które wędrują zarówno dla polecającego, jak i poleconego.

Aplikacja jest bardzo przejrzysta i właściwie nigdy nie miałem wątpliwości, co dalej zrobić. To pierwsze dobre wrażenie, jakie pozostawiła, zachęca mnie, by z niej korzystać.

1 komentarz:

  1. Osobom, którym TG wstrzymał nagrodę, radzę najpierw kontaktować się z TransferGo (po polsku, szybko odpowiadają), a jak to nie poskutkuje, opisać sprawę na Trustpilot. Można także wnieść skargę do Financial Ombudsman Service

    OdpowiedzUsuń