21 grudnia 2017

Fundusze inwestycyjne, grudzień 2017

Ponieważ od ostatniego wpisu o notowaniach funduszy minęło 2 miesiące - czas na kolejne spostrzeżenia

Moje poprzednie uwagi wypełniły się niemal w 100% - fundusze pieniężne i obligacji korpo rosną żwawo, w niektórych dynamika nawet podskoczyła, np. w grupie Metlife czy Rockbridge. Wbrew moim oczekiwaniom niemile zaskoczył mnie KBC Obligacji Korporacyjnych, który po raz drugi dokonał odpisu na Sygnity. Tym razem utrata wartości to ok. 0,44%. Unikorona Pieniężny wykazuje dawno nie notowane stopy zwrotu, ale mam ciekawa alternatywę - UniAktywny Pieniężny, z grupy Union Investments, którego to wykres jest jeszcze bardziej wyrównany i dał r/r ok.4,2%. Można go nabywać przez BGŻ Optima - nie ma go w ofercie mBanku.

Przez listopad ładnie odbiły fundusze surowców, ale ostatnie tygodnie to ponownie korekta na ropie. Generalnie jednak był to okres na plus w tej grupie, wykorzystałem go do częściowej realizacji zysku. Przypomnę, że na surowce wskazywał mój wynalazek - indykator "korzystnej bazy". W przyszłości będę posługiwał się skrótem IKB i poświęcę jeden wpis na wyjaśnienie jak działa. Jest dość prosty. W minionym okresie na krótko wskazywał na fundusze USD - dolar przestał się osuwać i na razie nie ma tu jasnych rozstrzygnięć. Obecnie wskazuje na fundusze short - co mnie martwi w kontekście akcji. Trzymam rękę na pulsie i mam nadzieję, że to mylny sygnał, nasza giełda nie jest specjalnie rozpalona.

I tu dochodzimy do akcji. Tak jak oczekiwałem, fundusze szerokiego rynku są w bocznym trendzie, a MISS po spadkach wreszcie dają oznaki odbicia, co wykorzystałem do zajęcia niewielkiej pozycji. Liczę na kontynuację. Ponadto otworzyłem rejestr w Allianz FIO Allianz Globalny Stabilnego Dochodu, kierując się wynikami testu ZFAZ.

Wkrótce zamierzam podsumować swój rok inwestycji w fundusze.

Treści zawarte na tym blogu nie stanowią rekomendacji w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715). Zgodnie z powyższym autor nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podejmowane na podstawie treści zawartych w biuletynie. Autor blogu nie świadczy doradztwa w związku z opisywanymi transakcjami ani nie udziela porad inwestycyjnych lub rekomendacji zawarcia transakcji, co oznacza, że udzielone informacje nie mają charakteru porady inwestycyjnej lub rekomendacji. Ostateczna decyzja zawarcia transakcji należy wyłącznie do Czytelnika. Autor nie występuje w roli pośrednika ani przedstawiciela. Przed zawarciem jakiejkolwiek z opisywanych na łamach bloga transakcji, każdy Czytelnik powinien, nie opierając się na informacjach publikowanych na łamach bloga, określić jej ryzyko, potencjalne korzyści oraz straty z nią związane, jak również charakterystykę, konsekwencje prawne, podatkowe i księgowe transakcji oraz konsekwencje zmieniających się czynników rynkowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz