10 maja 2017

Uderzenie w kotłownie poskutkowało!

29 kwietnia tego roku weszła w życie ustawa, która wprowadza zamknięty katalog firm zajmujących się marketingiem usług finansowych i nadaje KNF uprawnienie do nadzoru. To cios w kotłownie, prowadzące agresywny, oszukańczy marketing. Czyli łowców frajerów. Jestem pod wrażeniem, bo ustawa wyszła spod pióra KNF, a pół roku jak na KNF to sprawne działanie. Nie spodziewałem się, że tak szybko się jej doczekam, chapeau bas!

Warto zaznaczyć, że istnieje też wyszukiwarka podmiotów uprawnionych. Są na niej niektóre firmy forexowe, wiec nie oznacza to ich końca. A co z satelitami marketingowymi, szczególnie tymi agresywnymi? Kilku nazw nie udaje mi się znaleźć, ale czy to coś znaczy?

Cios jest skuteczny, jak pokazują inne moje obserwacje. Niemal codziennie mijam taki "boiler room", który... oziębł. I nie jest to tylko majowe ochłodzenie. Z dnia na dzień do biura "łowców" przychodzi mniej pracowników. W środku widać "czyszczenie", pozbywanie się zbędnych materiałów, śladów działalności. Coraz krócej biuro jest w ogóle otwarte. Zaczynają za to pojawiać się inne osoby, czekające pod zamkniętymi drzwiami. Na razie nie są umundurowane :-) Nie wygląda więc na to, by łowcy potrafili znaleźć lukę i wybronić się przed nowym prawem. Zanosi się raczej na koniec takiej formy działania, i bardzo mnie to cieszy. Jeśli coś się zmieni - dam znać, stay tuned!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz